Geoblog.pl    PodrozeMarty    Podróże    Syria i Jordania    Turystyczny kurort pod Mount Nebo
2007

Turystyczny kurort pod Mount Nebo

Jordania
Jordania, Mādabā

... mimo planów, że zostaniemy tutaj na Sylwestra, szybko uciekamy dalej, na południe. Madaba to turystyczny kurort.

Mount Nebo warto odwiedzić. i kościół z mozaikami. Sprawnie zatem zwiedziliśmy co jest do zwiedzenia i z czystym sumieniem ruszamy dalej na poszukiwanie prawdziwej Jordanii.

W Madabie warto jeszcze spokojnie pospacerować uliczkami miasta, nieco dalej od centrum. Na jednej z uliczek trafiliśmy do niewielkiego kościoła, gdzie po raz pierwszy widziałam Biblie napisaną w języku arabskim. Ciekawe doświadczenie. Madaba to miasteczko, w którym islam przeplata się z chrześcijaństwem. Spacerując po ulicach miasta słyszeliśmy w tym samym momencie nawoływania muezzina i dzwony kościelne. Podobno w tym mieście te dwie religie dobrze ze sobą współistnieją.

W czasie naszego wieczornego spaceru trafiliśmy też przypadkowo na tradycyjną lokalną piekarnię w suterenie. Dwaj panowie wypiekali w tradycyjnym chlebowym piecu placki, których zapach sprowadził nas w okolicę piekarni. Usłyszeliśmy "Welcome to Jordan" z uśmiechem na twarzy i dostaliśmy wielki, pachnący i gorący placek chlebowy...

To dla takich momentów polecam podróże na własną rękę:)

Rankiem ruszyliśmy dalej, w kierunku Petry, choć w planach mieliśmy jeszcze kąpiel w gorących źródłach i Morzu Martwym. Z zasady wybraliśmy stop, bo wówczas można poznać ciekawych ludzi i poznać ciekawe historie o kraju...