Geoblog.pl    PodrozeMarty    Podróże    Izrael    Kampus studencki na końcu świata

Kampus studencki na końcu świata

Izrael
Izrael, Sde Boker

Do Sde Boker trafiliśmy dzięki Oli, która jest tutaj na stypendium. Campus przynależy do Uniwersytetu Ben Guriona i znajduje się praktycznie na pustyni. Do najbliższego w miarę większego miasta jest około 40 km. Na kampusie studiują ludzie z całego świata i także Izrealczycy. W większości są to osoby robiące doktorat, albo pasjonaci swojej dziedziny nauki, mądrzy i poszukujący ludzie. Panuje tam niezwykle życzliwa i sielankowa atmosfera: jest ciepło, studenci mieszkają w karawanach albo skromnie urządzonych murowanych domach, wokół widoczne są malownicze pustynne góry. Na kampusie życie toczy się powoli: w ciągu dnia odbywają się zajęcia, potem studenci robią swoje projekty, spotykają się w bibliotece, albo organizują sobie samodzielnie czas, organizując imprezy, kolacje, wycieczki... Do życia i szczęścia jak się okazuje, potrzeba niewiele przedmiotów, domki zwykle są skromnie wyposażone, ale za to w cenie jest dobry nastrój i chęć nawiązywania relacji.

Studenci często zaangażowani są w prace na rzecz społeczeństwa: pracują albo robią badania w kibucu, albo tak jak Ola - wspierają Beduinów, którzy zamieszkują okoliczne rejony.

Dojechaliśmy do Sde Boker późnym wieczorem i bardzo szybko poznaliśmy przyjaciół Oli, którzy doradzili nam gdzie i jak podróżować po Izraelu. Zjedliśmy wspólnie kolację i zrobiliśmy sobie mały spacer po kampusie.

Rano, dość wcześnie ruszyliśmy na trekking w okolicy...